Κουτσό, φιδάκια, τρίλιζες και ένας ….ανεμοστρόβιλος με πολύ όμορφα χρώματα στολίζουν ο προαύλιο του σχολείου μας…

Είναι μια προσπάθεια να ομορφύνουμε το χώρο  αλλά και να βοηθήσουμε τα παιδιά να περνούν ευχάριστα και δημιουργικά τα διαλείμματα. Τα παιχνίδια εκτός από τον ψυχαγωγικό τους ρόλο ,που είναι από μόνος του πολύ σημαντικός, αποτελούν βασικά εργαλεία στην εκπαίδευση γιατί μέσα από αυτά οι μαθητές/τριες μαθαίνουν την ομαδικότητα, τη διαπραγμάτευση, τη συνεργασία ,μαθαίνουν να ακολουθούν κανόνες να εκφράζουν συναισθήματά τους και ξεφεύγουν από τη χρήση των ηλεκτρονικών μέσων!!!
Οι μικροί μαθητές/τριες  μας τα υποδέχτηκαν με μεγάλο ενθουσιασμό και ελπίζουμε να τα χαρούν και να διασκεδάσουν !!! Συνεχίζουμε την προσπάθεια και ελπίζουμε να γεμίσει η αυλή του σχολείου μας και άλλα όμορφα και δημιουργικά παιχνίδια.

Το Φιδάκι

Ποιος θα καταφέρει να φθάσει στον τερματισμό, χρησιμοποιώντας τις σκάλες και αποφεύγοντας τα φιδάκια;

Σκοπός του παιχνιδιού είναι να φτάσει κάποιος από τους παίκτες πρώτος στο τετράγωνο Νo 100, ξεκινώντας από το τετράγωνο Νo 1. Το παιχνίδι παίζεται από 2-4 παίχτες. Ρίχνουμε διαδοχικά τα ζάρια και προχωράμε τόσα τετράγωνα όσα και ο αριθμός των ζαριών. Κατά την διαδρομή ο κάθε παίκτης συναντά εμπόδια ή βοήθειες: τα φίδια τον εμποδίζουν ενώ οι σκάλες τον βοηθούν. Αν σταματήσει, λοιπόν, στην αρχή μιας σκάλας σκαρφαλώνει και φτάνει στο τετράγωνο που τελειώνει η σκάλα. Αντίθετα, αν σταματήσει στο κεφάλι ενός φιδιού, τότε το πεινασμένο φίδι καταπίνει το πιόνι και αυτό καταλήγει στο τετράγωνο όπου είναι η ουρά του φιδιού. Όταν κάποιος από τους παίκτες αρχίζει να πλησιάζει το τέρμα πρέπει να φέρει στο ζάρι ακριβώς τον αριθμό που θα τον οδηγήσει στο τετράγωνο Νo 100 και όχι μεγαλύτερο. Για παράδειγμα, αν ένας παίκτης βρίσκεται στο Νo 91 πρέπει να φέρει στο ζάρι τον αριθμό 9   γιατί αλλιώς θα φτάσει στο 100 αλλά μετά θα οπισθοχωρήσει. Αν φέρει, δηλαδή, 12 θα φτάσει στο 100 και θα πάει πίσω τρία  τετράγωνα στο 97.

Είναι ένα παιχνίδι φυσικής ικανότητας. Στο πάτωμα έχουν ζωγραφιστεί χρωματιστοί κύκλοι. Ο κάθε παίκτης ανάλογα με τις εντολές που παίρνει πρέπει να κινείται και να ταιριάζει χέρι ή πόδι σε έναν κύκλο του σωστού χρώματος. Δεν μπορεί να υπάρχουν δύο παίκτες που μπορούν να έχουν το χέρι ή το πόδι τους στον ίδιο κύκλο. Πολλές φορές οι παίκτες θα πρέπει να βάλουν τον εαυτό τους σε απίθανη ή επισφαλή θέση με αποτέλεσμα να πέσουν. Ο παίκτης αποβάλλεται όταν πέσει ή όταν ο αγκώνας ή το γόνατο αγγίξει το πάτωμα.

Το κουτσό

Η τρίλιζα

Το κουτσό (Hopscotch) είναι ένα παιδικό παιχνίδι που μπορεί να παίζεται με αρκετούς παίκτες ή μόνο με ένα. Παίζεται σχεδόν σε όλο τον κόσμο και κάθε χώρα έχει τη δική της ονομασία για το χαρούμενο αυτό παιχνίδι.Στην Ινδία λέγεται Stapu, στην Ισπανία Rayuela. Στην Λατινική Αμερρική  golοsa, στην Πολωνία Klasy,στην Ιταλία Campana ή Mondo. Στις Κάτω Χώρες και τη Φλάνδρα Hinkelen.Στη Μαλαισία η πιο δημοφιλής παραλλαγή ονομάζεται Tengteng.Στη Βραζιλία τα παιδιά το λένε Amarelinha. Στην Αλβανία ονομάζεται Rrasavi.

ΚΑΝΟΝΕΣ:Το παιδί που ξεκινά το παιχνίδι πρέπει να πετάξει ένα μικρό αντικείμενο (μικρό κεραμίδι ή κέρμα ή οτιδήποτε άλλο) στο πρώτο (1) από το αριθμημένα τετράγωνα που είναι ζωγραφισμένα στο έδαφος και στη συνέχεια να πηδά μέσα από τα τετράγωνα για να ξαναπάρει το αντικείμενο και να επιστρέψει στη βάση του.Στη συνέχεια το ίδιο κάνουν και τα υπόλοιπα παιδιά που συμμετέχουν στο παιχνίδι. Μόλις τελειώσουν όλα τα παιδιά ξεκινά ο δεύτερος γύρος .Το παιδί που ξεκινά πρέπει να πετάξει το αντικείμενο στο δεύτερο τετράγωνο (2) και να ξεκινήσει πάλι η ίδια διαδικασία.Στο κουτσό δεν πρέπει το αντικείμενο που πετούν τα παιδιά να βγει έξω από τα τετράγωνα ή να ακουμπήσει κάποια από τις γραμμές του τετραγώνου. Όταν συμβεί αυτό το παιδί χάνει τη σειρά του και παίζει ο επόμενος.Νικητής ανακηρύσσεται όποιος τελειώσει πρώτος όλα τα τετράγωνα.

Το παιχνίδι τρίλιζα παίζεται με διαδοχικές κινήσεις δύο παικτών σε έναν πίνακα Τ [3,3]. Οι παίκτες συμπληρώνουν εναλλάξ μια θέση του πίνακα, τοποθετώντας ο μεν πρώτος το σύμβολο – χαρακτήρα ‘Χ’, ο δε δεύτερος το σύμβολο – χαρακτήρα ‘Ο’ καιπροσπαθεί να σχηματίσει οριζόντια, κάθετα ή διαγώνια μια τρίλιζα από το σύμβολο που έχει.

Twister (Ανεμοστρόβιλος)

Είναι ένα παιχνίδι φυσικής ικανότητας. Στο πάτωμα έχουν ζωγραφιστεί χρωματιστοί κύκλοι. Ο κάθε παίκτης ανάλογα με τις εντολές που παίρνει πρέπει να κινείται και να ταιριάζει χέρι ή πόδι σε έναν κύκλο του σωστού χρώματος. Δεν μπορεί να υπάρχουν δύο παίκτες που μπορούν να έχουν το χέρι ή το πόδι τους στον ίδιο κύκλο. Πολλές φορές οι παίκτες θα πρέπει να βάλουν τον εαυτό τους σε απίθανη ή επισφαλή θέση με αποτέλεσμα να πέσουν. Ο παίκτης αποβάλλεται όταν πέσει ή όταν ο αγκώνας ή το γόνατο αγγίξει το πάτωμα.

Τα παιδία παίζει…